onsdag 4 mars 2009

Släktingar


Jag har tydligen en hel hög med släktingar. Pelle Erövraren är min morbror eftersom han och Smillas och min mamma Isa är syskon. Fast Smilla och jag har inte samma pappa. Min pappa heter Tage. Hemma hos vår gammelmatte, där vår mamma Isa bor, bor också min helsyrra Curry och Smillas och min halvsyrra Chillie. Fast Chillie har en annan mamma än vad Curry och jag har. Hänger ni med? Och egentligen heter jag inte Hobbe, jag heter Waterfly’s Gentleman Jack …

Det är inte så lätt det här med vilka man är släkt med. Och kan man egentligen vara halvsyskon med någon? Antingen är man väl syskon eller så är man det inte. Eller? Det enda tydliga vi har gemensamt är ju att vi är bruna hela bunten. Och att jag gillar dem allihopa, oavsett hur mycket eller hur lite vi är släkt med varandra.

3 kommentarer:

  1. Min lille PIP. Du e för go´.

    SvaraRadera
  2. Ja ni har en egen hemsida det må ja säga-
    Kusin Quintus blir avundsjuk.

    SvaraRadera
  3. Pelle Erövraren: Man blir helt snurrig av dessa släktband...

    SvaraRadera