måndag 2 mars 2009

En vanlig dag på kontoret





Jaha, så var det måndag igen.

Efter morgonskogspromenaden fick Smilla och jag följa med matte på jobbet. När vi kom dit kollade vi först in allas papperskorgar, men de var nytömda. Typiskt.
Sen brottades vi med Sigge en stund och tuggade loss på några tuggisar som vi snodde av honom. Han är en bearded collie och bor hos mattes arbetskompis Ulrika.
Sen somnade jag under mattes skrivbord och vaknade av att dom petade på mig för att jag snarkade så högt att de inte kunde jobba. Det är väl inte mitt problem, eller??
När vi kom hem så gick vi en sväng men det var inga dofter som jag inte hade känt förut. Det var borderterriern Ubbe som hade varit ute, det var den där jättestora rottisen Anders som nog hade käkat nått han inte tålde och så var den några katter som hade sprungit över vår grannes gräsmatta.
Resten av eftermiddagen låg Smilla och jag på vår tomt och tuggade pinne och funderade på hur man skulle kunna lösa världsvälten.
Sen började det snöa.
Då gick vi in.
Just an ordinary day at work.

3 kommentarer:

  1. Det där med snarkningarna känner man igen... sambon har fått både en och två knuffar innan man märkt att det faktiskt var hunden!
    Hörde att ni skulle ner till österlen i sommar?

    SvaraRadera
  2. Skyll inte på stackars Pelle nu ... Japp, hela gänget utom tant Jackie kommer ner till Österlen efter midsommar. Gammlematte har lovat specialträning! Vore kul med en "släktträff".

    Hobbe

    SvaraRadera
  3. Släktträffen är beställd. Alla är kommenderade att komma.

    SvaraRadera