torsdag 5 mars 2009

Ensam hemma


Jag gillar inte när vi får vara ensamma hemma. Idag fick vi vara hemma en jättelång stund och då finns det inget att göra ... om man inte använder sin fantasi förståss!
Och trots att husse och matte vid det här laget har lärt sig att ställa alla skor på hatthyllan i hallen, plocka bort alla lösa saker från matbordet i köket och försöka muta oss med varsitt tuggben när de går, så finns det alltid saker man kan hitta på.
Som att klura ut hur man får upp dörren till tvättstugan till exempel. Och där inne stod husses nya stövlar som han köpte i Malung i somras och bara ropade till mig: "Ta mig! Tugga på mig! Gör vad du vill med mig!"
Så då gjorde jag det.
Trots att tant Jackie muttrade någonting om snorvalp och Smilla skakade på huvudet och sa att jag skulle vänta tills husse kom hem.
Men husse var konstigt nog inte alls särskild nöjd när han kom hem.
Men jag tyckte faktiskt att stöveln blev lite snyggare med en såndär modern fransig överkant på skaftet. Eller hur?

1 kommentar:

  1. Den designen har jag kört med i åratal och det är den häftigaste av alla designer.

    SvaraRadera