söndag 1 mars 2009

Eftersöks-söndag


Idag packade husse och matte en ryggsäck med varm choklad och en massa andra konstiga grejer; en flaska blod, en inpackade rådjursskånk, en sele, en jättelång orange lina och lite andra prytllar.
Sen drog vi ut i skogen, husse, matte, Smilla och jag. Vi gick jättelångt men det gjord ingenting för det var kalasväder med solsken och snö och vi fick springa precis som vi ville.
Till slut hamnade vi nere på en sjö där Smilla och jag busade och sprang runt och hade jättekul. Kolla filmen nedan!
På vägen hem så fick Smilla ta på sig den där selen för husse hade lagt ett eftersöksspår och i slutet av spåret låg den där råddjursskånken och Smilla var så stolt så det knappt gick att snacka med henne efteråt. Det hade varit två vinklar men det hade hon fixat som ingenting.
När vi kom hem sov hon som en gris så jag fick tugga ifred på min tuggis. Husse lovade att vi också ska börja träna eftersök. Det verkar ju faktiskt rätt kul ...

1 kommentar:

  1. Jag tyckte det var lite orättvist där Hobbe. Jag håller med dig. Du ska spåra du också för dina anfäder är kända för sina fina näsor. Underbart att höra att ni är ute och lufsar i skogen. Gå in på Pelles blogg idag så får du höra när syrran pratar med Chillie (hon är faktiskt din halvsyster). En sak till. Gratulera din pappa han blev champion i helgen.

    SvaraRadera