fredag 13 mars 2009

Drinking problem!




Både Smilla och jag har en defekt, vi har lite svårt att behålla vattnet i munnen när vi dricker. De e lite bökigt, vattnet åker hit och dit och man får ta i ganska mycket för att få i sig nå't överhuvudtaget. Husse påstod att vi var felavlade, men det var nog bara för att Trygg Hansa höjde premien för vattenskador i hemförsäkringen när jag flyttade hit. Så numera har vi en vattenskål i badrummet och en i tvättstugan.
Men eftersom allt flyter som den käre Archimedes, han med badkaret och utombordaren ni vet, påstod så är det här sånt som husse får räkna med. Kanske tycker han att han tagit sig vatten över huvudet?
Nej husse, jag bara skojade, du kan simma lugnt.

2 kommentarer:

  1. Vi känner igen sättet. Det är arv från morbror Pelle. När vi hälsar på Pelle får man nästan ha baddräkt på sig hela tiden. Vattnet bara flödar och slabbar när Pelle dricker. Dricka från duschslangen är en höjdare. Matte brukar skoja med oss med duschen när hon håller på i badkaret och då blir vi så stolliga!

    SvaraRadera
  2. Pelle: min matte påstår att jag har samma problem att hålla vattnet i vattenskålen, vad hon inte fattar är att jag försöker få till en vattensamling i köket att bada i!

    SvaraRadera