lördag 7 mars 2009

Min födelsedag!



Jag fyller år idag! Jag fyller 8 månader!
- Snorvalp, sa tant Jackie (15 år) i morse när jag meddelade den glada nyheten.
- Tycker du vi ska ställa till med födelsedagskalas varje gång du blir en hel månad äldre? sa Smilla och fortsatte göra rent sina tassar.
Husse hade inte heller någon större förståelse för min stora bemärkelsedag och tyckte inte alls att jag skulle få en extraportion till frukost. Men matte, den enda som är riktigt snäll i min flock, gav oss varsitt tuggben innnan hon åkte och jobbade och jag tyckte faktiskt att jag fick ett som var lite större än de andras.


En sak som jag har upptäckt ju äldre jag blir är att det är ganska intressant med träd faktiskt. Husse blev helt till sig när jag råkade kissa på ett häromdagen. Och just då var jag tvungen att lyfta lite på baktassen, men bara ett litet tag. Och husse jublade.
Men sen fortsatte jag kissa i min vanlig telemarksskidåkarstil. Den funkar faktiskt bäst fortfarande.

1 kommentar:

  1. Ha den äran Hobbe på månadsdagen. Vi firade också fast det blev ost och leverbitar. Gott det också. Isa, Chillie och Curry hälsar.

    SvaraRadera