lördag 14 mars 2009

Rådjur skjutet i trädgården ...



... trodde jag, men det var inte Runar som varit förbi utan husse som hade lagt ett "minieftersöksspår"som jag skulle få testa. Men jag fattade inte riktigt vad jag skulle göra. Det var mycket roligare att hoppa runt med trossen och lägga sig och tugga på pinne. Husse och matte kliade sig lite i huvudet, men vill dom att jag ska göra nå't så får dom väl vara lite tydligare!! Hur svårt kan det vara?
Så medan jag och tant Jackie tog en eftermiddagslummer med matte tog husse ut Smilla i skogen istället där han hade lagt ett riktigt spår åt henne.
När de kom hem frågade jag om det hade varit svårt.
- Näpp, easy-piecy, svarade Smilla som tittat lite för mycket på Jamie Olivers matlagningsprogram på TV den senaste tiden.
- Är inte den där halvruttna rådjursskånken ganska äcklig?
- Nejdå, inte om man tänker sig den med en en god gräddsås, lite vinbärsgelé, hasselbackspotatis och ett glas fylligt bourgogne till.
Hon är en riktig gourmet min syrra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar