fredag 20 mars 2009

Mysfaktor...




Kära läsare!

Som Hobbes husse måste jag idag träda fram och berätta hur den där slyngeln egentligen beter sig. Det äts upp saker i detta hus. Tidningar, tofflor, mina nyinköpta stövlar med mera. Vi gör vad vi kan för att ta bort problemen; hatt- hyllan är numera en skohylla. Ingenting ligger framme på bord, bänkar eller stolar. Vi stänger trappan till övervåningen så att hundarna håller sig på nedervåningen. Innan vi går får hundarna varsitt tuggben (som oftast är orört när vi kommer hem). Desutom ger vi dem kommandot Vakta Huset, vilket de förnknippar med att vi kommer tillbaka.

Häromdagen var han ensam hemma en stund tillsammans med sin syster Smilla och vår äldsta hund Jackie. När vi kom hem så hade han trashat sönder dagens post och tidningar, allt låg utspritt i hallen. Vad värre var, han hade gett sig på kameran och bitit sönder blixthus och linsen vilket gjorde kameran obrukbar. Hans enda förklaring var att först sätta upp en oskyldig min och hävda att "det var inte jag, det var Smilla som gjorde det". Men efter att vi hotat med att undanhålla honom kvällsmaten så erkände han direkt. Sen försökte han skylla på att han tyckte vi publicerade för mycket bilder på Smilla på hans blogg och därför gett sig på kameran. När vi bara suckade så försökte han med "Men, jag tillför ju ändå en hel del mysfaktor ..."

Vad ska man göra?

Calle




2 kommentarer:

  1. Du ligger i lä, brossan. Jag har tuggat sönder mattes 2:dra mobiltelefon. Matte gav upp ett illvrål men jag låtsades inte förstå. I morgonkväll ska jag börja Allmänlydnadskurs 1. Kul!

    SvaraRadera
  2. Den hunden kan mer än lovligt tugga i sig. Hur blir det med bilder till bloggen nu då ?

    SvaraRadera