onsdag 15 juli 2009

Vad härligt det är ...

... när man får sina önskningar uppfyllda. JAG HAR FÅTT EN EGEN POOL! Tack katten Sture och Stures favoritmänniska Eva som såg min önskelista på bloggen och som förverkligade min dröm!



I morse var matte ute och sprang med oss och när vi kom hem igen kastade jag mig i poolen och svalkade mina stackars ömma tassar och varma mage. Matte är bra knasig som skall springa när man kan lunka fram och nosa på precis allt som finns längs med joggingspåret. What´s the point, undrar jag? Man blir ju bara trött av att springa. Hon brukar skälla på husse och oss labbar och säga att vi behöver gå ner i vikt… Husse och vi står alldeles oförstående inför sådana påhopp. Gå ner i vikt, vi? Ha! Nonsens! Skönt var det i alla fall att få svalka av sig efter tvångsjoggingen.





Smilla stod bredvid och tittade på när jag njöt av det svala vattnet och frågade efter en stund om hon också fick bada och vad gör man, gentleman som man är, man stiger ur det sköna badet så att fröken Smilla skulle kunna få svalka sig en stund. Hon som är en riktig säl som älskar vatten, hon bara suckade av välbehag.
Vad bra vi har det! Tänk vad en labbes liv kan vara gött!

2 kommentarer:

  1. Grattis till poolen!!! Visst är det skönt att svalka sig i den? Jag springer fram och tillbaka i den och badar med min basketboll. Matte är tokig ibland och slänger i ett utgnagt märgben så man måste doppa huvudet för att få tag på den, fast det är lite roligt...

    SvaraRadera
  2. Just, att du gillar poolen!!!?
    Jag har aldrig förstått när min "favorit Människa" påstår att det är underbart när hon hoppar ner i sin pool. Jag brukar sitta på bryggan och sola medans hon simmar runt....

    SvaraRadera