lördag 11 juli 2009

Skåneresan-finalen

Så flöt dagarna på. Sista dagen var det dags för släktträff. På eftermiddagen åkte vi till Skurup där Gammelmatte bor. När vi kom fram hittade vi Gammelmatte sittande utanför sitt hus på gräset med två av våra små syskon. De var jättesöta men lite läskiga. De hade sylvassa tänder och ville bita en hela tiden. Smilla bara stirrade mig stint i ögonen och sade: ”Sån var du också! En riktig pain in the butt! Du skulle hålla på och bitas och brottas hela tiden. Fast… du var lika söt som dem."



Gammelmatte hämtade vår syrra Curry och så gick vi på en liten promenad i området. Sedan kunde inte matte hålla sig längre, hon ville tillbaka och titta på de små.

OK, här kommer lite valpbilder nu så berättar jag vidare sedan.










Visst är de söta! Hursomhelst bäst vi satt där och pussade på de små kom Han då äntligen, min stora idol, Pelle -Erövraren ni vet – och, ja just det, hans husse Peter och matte Anna och Pamela också.

Här ligger han och beundrar mig. Smickrande ...
Anna och Pamela tyckte också att valparna var jätteotäcka!!!
Det var snygga bruna labrador överallt - 6 vuxna och 5 juniorer.

Vissa av dem gillade t o m min husse... Obegripligt!

Å Pelle visade sina bästa partytricks, som att sno sin husses keps. Imponerande!!
Men mysigast var det ändå att få nappa in en stund brevid Pelle ...
Så var Skåneresan slut för denna gången. Men matte är redan igång med att boka stuga kring nyår...

3 kommentarer:

  1. Curry med familj11 juli 2009 kl. 09:27

    Vi tyckte det var så roligt att ni kom och hälsade på. Lite trångt, men vad gör det så länge man har kul! Visst är det fint att få sova vid sidan om Pelle. Han är så snäll.

    Många kramar från oss i Skåne

    SvaraRadera
  2. Jag ser att du också tycker att valparna är creepy... Instämmer till fullo! Det var roligt att träffas (äntligen), nästa gång kan vi kanske ha lite större yta att busa på!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. åååh! jag vill såå jätte jätte gärna ha en brun labrador:D älskar de ljusa ögonen:D

    SvaraRadera