måndag 20 juli 2009

Hos Veterinären



- Hörru pysen, sa husse till mig i morse, om vi skulle ta dig och Smilla till veterinären och ge er en spruta i rumpan.
- Du skämtar, svarade jag, här ska inte ges nå’nting i min rumpa å så sprang jag ut och gömde mig under ett träd på tomten tillsammans med Smilla.
Men det blev som husse sa, rätt som det var satt vi i bakskuffen på bilen och for till Bagarmossens djursjukhus. Där började vi med att skälla ut katterna i kattväntrummet till höger och sen alla hundar i hundväntrummet till vänster. Sen blev vi åthutade av både husse och matte och var tvungna att skärpa till oss.
En läskig sak var den stora vågen som vi blev vägda på; Smilla som går i bantamvikt vägde in på toppnoteringen 33,5 pannor medan jag vann med 37,5 kg. I’m a Big Boy!
Sen var det dags att träffa veterinären och få årets vaccineringsspruta. Men den fick vi i nacken och inte i rumpan som husse hade sagt. Å veterinären var jättesnäll och vi fick massor av godis när vi var klara för att vi var så snygga. Eller om det var duktiga, jag vet inte så noga.
Efter det äventyret åkte vi hem och vi sov hela förmiddagen å sen tuggade vi på våra nya märgben. Kalas!





2 kommentarer:

  1. Jag tror att ni fick godis för att ni var både snygga och duktiga.

    SvaraRadera
  2. Mmm, jag fick också sprutan häromdagen. Det suger. Inget märgben fick jag heller...
    Hörru, 37,5 kg? Då väger jag ett halvt kilo mer än dig!

    SvaraRadera