fredag 2 juli 2010

Kiviks artcenter och Simrishamns hundbad



Igår var Smilla och jag på vårt livs första konstutställning. Det är en utställning som består av ett antal konstverk i betong och cement som placerats ut i den vackra Österlenska naturen, i en kohage faktiskt...




I ett av de stora konstverken så visades det ett bildspel. Bildspel i en kohage...? Aha! Är det därför det heter konst för att det är konstigt???




I ett annat konstverk (som Ulf Lundell avskyr därför att den syns lite, lite grand om man tittar med en jättestor kikare från hans skånegård flera mil bort ) kunde man gå upp för en jättebrant trappa, upp i ett torn, och där kunde man se ut över det fina öppna landskapet runt omkring Kivik. Och om man tittade noga så kunde man se tre väldigt ovanliga varelser nere på marken... Två bruna labbar och en matte stående i ... en kohage.




Det finaste konstverket var egentligen inget konstverk. Det var bara en katt som hade promenerat över ett av konstverken innan cementen stelnat.



Efter utställningen åkte vi till Simrishamns hundbad och det, mina damer och herrar, är ett konstverk, en sorts "live preformance", värt att skåda. Det var hur skönt som helst!




Vi busade och brottades i vattnet som var ganska svalt men såååå Sköööönt.





När vi kom tillbaka till gården fortsatte vi att busa med våra nya leksaker.




Det blev en bra dag bestående av en blandning av både konst och lek. Får se vad vi hittar på i dag. Smilla lägger sin röst på Simrishamns hundbad och jag tror att jag kommer rösta på det jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar