söndag 24 januari 2010

Snacka om att vi bor på landet!



I morse när vi satt och åt en mys-frukost innan matte skulle iväg och jobba så kom ett rådjur strosande helt coolt över vår tomt. Snacka om att jag blev galen. Det är ju min tomt! Den får inte vara på min tomt... åtminstone inte när jag är inomhus och inte kan jaga den. Man kan inte tro att Stockholm bara ligger fyra mil bort. Man skulle kunna tro att vi bor mitt ute i vildmarken.




Resten av frukosten satt jag och höll koll så att inga fler rådjur skulle strosa över mina marker.
För övrigt kan jag berätta att veckan efter det att vi kom hem från Österlen har varit mycket busy. Smilla och jag har fått följa med matte till jobbet och det har varit kaotiskt för de har flyttat hennes kontor till nya lokaler. Husse har också haft massor att gör eftersom han varit borta en hel veckan. Tänk, det är bara en vecka sedan vi var på släktträff i Västra Ingelstad... Nu får vi vänta ända till i sommar innan vi får återse våra hemtrakter... Suck...

1 kommentar:

  1. Va coolt!!!! Här strosar det bara katter över min tomt, tråkigt...
    Jajajaja, fler släktträffar vill vi haaaa =)!
    Hoppas ni har det bra i kylan!

    SvaraRadera