söndag 3 januari 2010

Mattes födelsedag



Medan husse och matte höll på och fixa inför mattes födelsedagskalas höll jag mig undan.



Jag har ett eget litet krypin i hallen där ingen kan störa mig. Där får jag ligga ifred samtidigt som jag har full koll på vad som händer. Och skulle jag somna så kan de inte komma iväg utan mig för jag lägger huvudet på mattes kängor.




Sedan kom Maria, Tommy, Robin, Johanna och Robert och hälsade på. På bilden ser ni hur Robin demonstrerar sin fina Iphone för matte. Matte berättade att det går att läsa min blogg på Robins Iphone. Jag är impad!




Robert var också impad av Robins telefon men som blivande student på KTH så är han förnuftig och nöjer sig med sin vanlig mobiltelefon. Klok kille det där, sade jag till Qunitus.



Tommy var lika impad han också. Men han ser fundersam ut... Undra om han hajar hur den funkar? Jag gör det inte!




Maria hajar, hon är smart - och stolt över Robin som börjar plugga på universitetet i Uppsala efter jul. Grattis både till Robin och Robert! Säg bara till om ni behöver hjälp så hjälper jag till. Jag heter Hobbe och jag kan allt - nästan...




Johanna har gjort världens finaste almanacka som sitt projektarbete i skolan. Gå in på henne blogg http://www.projekt2011.devote.se/ så får ni se. Hon själv är hel nöjd, som Henke Larsson brukar säga.




Vem stack fram fingrarna och gav mig kaninöron när husse tog en bild på mig???? JOHANNA!




Qunitus höll koll på sin matte om det händelsevis skulle trilla ner en liten pralin eller något.




Efter kalaset var tant Jackie helt slut. Hon somnade i soffan och sov hela kvällen.




Jag var också helt slut. Det har varit många kalas de senaste veckorna. Men är man "a partyanimal" så är man. Jag behöver dock vila och som det råkar falla sig så åker vi ner till Österlen nästa vecka. Då får jag förhoppningsvis vila ut.
Matte hälsar och tackar för alla gratulationer.

1 kommentar:

  1. Hahaha, vila upp dig? Nänänä, du och jag ska ju träffas och busa ju!!! Jag riktigt längtar...

    SvaraRadera