tisdag 5 januari 2010

Snö-bus med Sigge



Vi fick följa med matte till jobbet i dag. När vi kom till jobbet så fikade vi först och satt och pratade en stund sedan gick vi ut och lekte med Sigge. Det var 16 minusgrader ute och Smilla ålade sig i snön. Sigge och jag stod och bara tittade på henne. Hon är bra tokig!



Sedan jagade vi varandra. På den här bilden ser det ut som att jag har schäferöron. Det blir så när man springer så fort som jag gör. Jag är snabbare än vinden... eller åtminstone som en liten vindpust.




Sedan blev det alla mot alla.




Han är en riktig skutt-gubbe den där Sigge!



Här gjorde Smilla och jag en attack mot Sigge.




Vi fick inte tag i honom så han hoppade runt mig och larvade och hade sig.




Mattes kommentar: Kolla vad fin han är vår Hobbe!




Sigge är lite små-kär i Smilla. Han ska alltid uppvakta henne och larva sig. Blä, sade jag. Akta dig, du kan ju få tjej-baciller! Smilla bara fnös och Sigge var lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar