söndag 29 november 2009

Första-advent-tuggisar



När matte kom hem från jobbet skulle det första-advent-mysas. Glöggen värmdes upp, pepparkakorna ställdes fram tillsammans med skum-jultomtarna (sådana man äter) och vi labbar fick ett tuggis var. Men som alltid när det gäller matte så måste man jobba innan man får något. Man får ligga tills hon säger: Varsågod!



Vi kastade oss på tuggisarna och så bytte vi med varandra några gånger tills vi hittat den vi ville ha.



Jag gick in i tuggis-trans direkt. Tiden stod stilla. Jag varken såg eller hörde någonting.




När jag mjukat upp tuggisen ordentligt slet jag loss stora bitar som jag sedan idisslade på tills de var tillräckligt mjuka för att idisslas ett varv till.



Smilla gick in trans hon också...




Jag undersökte varje liten del noga. Här ska njutas med alla sinnen!




Smilla föreslog att vi skulle byta när hon såg hur mjuk och fin min tuggis var. "Det kan du fetglömma", sa jag och gick in i trans igen.

Det här är när livet är som bäst. Alla är hemma... Det är första advent... Det är snart jul och jag ska få MASSOR av julkappar... Life is good...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar