tisdag 10 november 2009

Varför kommer det ingen snö?



Det är kallt i luften och det luktar på det där speciella sättet när det är snö i luften men ingenting händer. Snön kommer aldrig. Vi ligger ute på uteplatsen och väntar och väntar men den kommer aldrig.

Och medan vi väntar så försöker vi få dagarna att gå. Husse och matte har jättemycket att göra just nu så vi labbar får följa med på alla möjliga och omöjliga äventyr. Härom dagen var vi t.ex. i Vingåker och en annan dag när vi var ute så kom en stor varghund springande från ingenstans. Yes, skrek jag och sprang den till mötes men när jag kom lite närmare så insåg jag hur gigantiskt stor den var och gjorde en helomvändnig och sprang och gömde mig bakom husse. Den var läskig. Stor som en ponny var den.

Så flyter veckorna på, "just a quick succession av busy nothings".



Tänk att få brottas i snö... Tänk att få kana ner för slänten först på magen och sedan på rygg... Tänk att få mula Smilla... Varför kommer det aldrig snö?

3 kommentarer:

  1. Jag vill inte ha någon snö!!!
    Det är kallt och blött och man blir våt om tassarna, brr....

    SvaraRadera
  2. Det ska vara blött, kallt, vått och massor av snö som man kan kana i, plöja med nosen först och sen vänder man på kroppen och far fram som en spiral i snön!!! Vi labbar i Skåne älskar det. Hm, glömde visst LERAN, den är viktig.

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha snööööö!!! Då kan man ha en liten snöhög på nosen, det är gött!!!

    SvaraRadera