måndag 23 november 2009

Så här mysigt blev det...



... när husse äntligen kom hem. Jag bara njöt. Tänk vad mysigt det är när det är fredag och man har en lång helg framför sig tillsammans med sin husse.



Morbror Pelle undrade om husse kanske prasslar med andra labbar eftersom han måste "jobba sent i kvälll också" men, hallå, vem vill prassal med andra labbar när man har en sån som jag, d.v.s. världens kramigaste kille?



Sedan tyckte Smilla att det räckte så hon och jag gjorde en labbeattack på husse.



Resten av helgen gick åt till att mysa en hel del. Bland annat så var vi och hälsade på Oskar som flyttat hemifrån till Bångsta, ett litet hus som han delar med sin bror Aston. Anledningen till att vi åke och hälsade på Oskar var att han fyllde 19 år i lördags. Grattis igen Oskar!



Oskar hade önskat sig kroppkakor till middag så farmor Ingrid hade gjort kroppkakor på hela 15 kg potatis!!! När alla satte sig till bords undrade jag var jag skulle få sitta. Hallå, det finns ingen stol till mig, sade jag. Hallå! Va, får inte Smilla och jag några kroppkakor!? Nelly var den enda som hörde och hon är ju en av världens två mysigaste tjejer så hon fixade tuggisar till oss jyckar.
Söndagen bestod av sen och lång frukost, en lång promenad i regnet, vi hälsade på Nellys och Astas häst, Fergus, vi drack afternoon tea med hembakade scoones, vi läste en hel roman. Just another lazy sunday.

5 kommentarer:

  1. Mmm, tycker ändå ni ska hålla koll på honom! Eller ännu värre, han kanske smygträffar någon katt!!!!!
    Vilken mysig helg ni haft! Vad tycker du och Smilla om hästar då?

    SvaraRadera
  2. Fergus är jättesnäll. Man kan nosa på honom och kolla in honom utan att han reagerar.Han är visserligen gigantiskt stor men otroligt snäll och tålig. Tjejerna fick honom för en vecka sedan så vi har inte hunnit bekanta oss så mycket ännu men vi ser fram emot att lära känna honom bättre. Hästar är intressant, de är stora men vi kan liksom kommunicera med varandra. De är som vi fast jätte, jättestora.

    SvaraRadera
  3. Eva på Husses jobb23 november 2009 kl. 10:26

    så skönt att du och Husse har haft en myshelg!!!

    Jag kanske har en chans att vinna över honom i stegtävlingen till Rom före jul....

    SvaraRadera
  4. Vilken myshelg du och din människa har haft. Som sagt man behöver inte alltid göra som människorna säger men de ska tro att de är de som bestämmer...

    SvaraRadera
  5. Eva på Husses jobb25 november 2009 kl. 08:38

    Tjhoo, jag ääälskar dig Hobbe!!!
    Forsätt att mysa och kela med Husse. Jag leder över honom i stegtävlingen just nu....

    Hmm, kan det va´så att han inte har lagt in sina steg?...

    SvaraRadera