torsdag 12 november 2009

Husse har skaffat sig stegräknare...



...vilket innebär att han drar iväg på jättelånga promenader för att samla så många steg som möjligt. De har nämligen utlyst en tävling på hans jobb som går ut på att de ska ha gått lika långt som det är till Rom i Italien före jul och eftersom det bara är några veckor kvar nu så får de ligga i för att hinna. Den som kommer fram först vinner. Och det tycks vara på Smillas och min bekostnad. Så fort han vaknar på morgonen säger han: Kom, labbar, så går vi ut! Ja, säger vi ända tills vi ser honom knäppa på sig stegräknaren. Då vet vi att nu blir det långt.



Vi är helt slut. Smilla föreslog att vi skulle sno stegräknaren och bita sönder den eller gräva ner den i trädgården men det tycker inte jag är speciellt snällt. Jag gillar ju min husse och dit han går dit går jag om det så är ända ner till Rom.

5 kommentarer:

  1. Eva på husses jobb12 november 2009 kl. 16:22

    jag håller på dig Smilla gräv ner husses stegräknare!! Husse ligger före mig i tävlingen, hmm det gillar inte jag....

    SvaraRadera
  2. Alla vägar bär till Rom - var det nån som sa!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, kan du käka upp hans kamera kan du väl bygga om hans stegräknare!!!
    Min matte hade också sån tävling på sitt jobb, hon blev helt knäpp...

    SvaraRadera
  4. kan du inte ligga kvar och lotsas sova?
    Det gör jag varje mogon så här års.
    Jag ha ingen lust att gå upp, min människa förstår...

    SvaraRadera
  5. Det verkar så att Hobbe behöver också en stegräknare.
    Den finns på www.hundspa.se

    SvaraRadera