onsdag 2 september 2009

Grabbarna på fjället



Äntligen har husse kommit tillbaka! Efter att ha varit i Stockholm i tre dagar så vill husse ut på fjället så fort som möjligt för att skaka av sig storstadsstressen. Så vi gav oss iväg till Åreskutan. Vi började vandringen med att GÅ UPPFÖR fjället. Leden började mitt på skutan och fortsatte sedan längs med fjället. Det var en minst sagt kämpig start. Jag gick först och visade vägen, sen kom Smilla och sist husse och matte. Husse och matte var tvugna att stanna och flåsa med jämna mellanrum och då satte jag mig ner och väntade på dem en bit upp på fjället. Jag bara satt där och njöt av utsikten medan Smilla sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka mellan dem och mig. När man sticker ut och vandrar med Smilla så brukar hon gå dubbelt så lång som vi andra för hon skall hela tiden hålla ihop flocken. Hon är lite knäpp min syrra - men omtänksam.



Vi hade bra väder och utsikten var helt bedårande. Tänk, vad bra vi har det! Och det bästa av allt var att husse var med...

1 kommentar:

  1. Så fint det ser ut Hobbe och husse verkar må bra av att vara på fjället. Låt Smilla hålla på för er mamma är likadan. Tokig men omtänksam. Suck!

    SvaraRadera