måndag 28 september 2009

I love mondays



Jag gillar måndagar för då är matte ofta ledig och det är hennes syrra också för de jobbar ofta på helgerna. Det här innebär att måndagarna är vår busa-med-kusinerna-dag. I dag var vi ute i vår skog först sedan gick vi hem till oss och vet ni vad det innebär?



Det innebär tok-bus på vår tomt. Hanna är en toppentjej. Hon är inte bara snabb, hon är jättestark. Försökte vinna över henne i en dragkamp men det gick inte.



När hon vunnit dragkampen springer hon runt och stajlar med pinnen. Lite jobbig är hon...




Smilla gick fram till henne för att fråga om hon fick låna pinnen en stund.



"Det kan du fetglömma", sa Hanna.



"Men om jag sticker in min nos långt ner i örat på dig, får jag den då", undrade Smilla?



"Vad gör du," undrade Hanna lite förskräckt.



"Morrrrrr, back off!"


"Vad har du ätit?"



"Okej då, ta den då om du kan!"



Då stack Hobbe in nosen i bilden och frågade: "Vad gör ni?"

"Snor Hannas pinne", sa Smilla och sprang iväg. "Ro hit den, den är min", skrek Hanna medan hon jagade Smilla runt rosbusken.



"Här, Hobbe, ta den!"



"Ha, den är min," sa Hanna triumferande när hon ryckte den från Hobbe. Och så där höll vi på en bra stund. Jag älskar måndagar!



Ava tog det lite lugnt i dag. Hon är lite låg efter att ha opererat bort livmodern. Hon bara låg och tittade på tokstollarna som toksprang runt och jagade varandra. "Suck, hur orkar de?"

2 kommentarer:

  1. Teamwork!!! Braaa Hobbe o Smilla! Det var riktigt spännande där med pinnen och Hanna...

    SvaraRadera