tisdag 11 augusti 2009

Dags att bada...



" I dag är det dags att bada", sa matte på morgonen. JAAA, skrek Smilla och jag i korus och så hoppade vi runt matte tills hon blev alldeles snurrig. Men till vår fasa upptäckte vi att hon menade en sak och vi en helt annan.

Först åkte vi på kloklippning... Har aldrig förstått vitsen med det...



Försökte till och med bita i tången så att matte skulle sluta...



Sedan tog hon fram kardan och borstade bort all lös päls som vi håller på och fäller och sedan åkte vi ner i badkaret... Öronen blev rengjorda de också...



Jag var helt slut efter "badandet" så jag somnade i mattes väska. Jag gillar den andra sorten bättre, den där Smilla hämtar dummisar och jag leker monsterhaj...

2 kommentarer:

  1. Vad är det för stil när man klipper klorna? Ligga på ryggen??? Det gjorde man ju när man var valp...pfff

    SvaraRadera
  2. Människan har många konstiga påhitt! Jag har kommit underfund med att det är bara att slappna av så går det mycket fortare för vi kommer inte undan. Sånt är livet!

    SvaraRadera