lördag 14 augusti 2010

Bada med Qvintus


Igår var det otäckt varm och kvavt. Vi jobbade hårt hela dagen allihop. Dessutom så städade husse, Hobbe och jag hela huset medans matte var på jobbet.


När matte kom hem så åkte vi och badade på Qvintus landställe. Husse kastade dummien till oss. Men han gjorde en luring så jag hoppade i sjön och simmade som tokig för att hinna fram före grabbarna men då hade inte husse kastat i väg den... Hm... Inte snällt!



Han slängde i den efter det att jag hoppat i så killarna fick lätt tag i den. Osportsligt, det är vad det är!


Hobbe hoppade på dummien för att få tag i den först.



Qvintus gick bara i upp till magen sedan stod han och väntade.


"Men, Qvintus, har du börjat bada? Är inte du rädd för vatten?", frågade jag. "Ups! Jag tänkte inte på det. Men... det är ju inte så farligt. Det är ju faktiskt riktigt skönt", sade Qvintus.


Vad härligt det är att bada och simma tillsammans med sina bästa vänner!


Qvintus tyckte det var så mysigt så han fick tok-ryck när vi skulle gå tillbaka till stugan.

Resten av kvällen lekte vi och myste. Det var ju fredag - då ska man mysa.

1 kommentar:

  1. Men? Är inte Qvintus en labbe? Och inte badar??? Konstig labbe...
    Matte gör också sånna luringar med dummy-kast, går på det varenda gång...

    SvaraRadera