lördag 19 december 2009

Tjej- och labbemiddag



I går hade matte tjejmiddag. Och vi labbar hade labbemiddag. Vår bästis Quintus hängde på sin matte som var bjuden till mattes tjejmiddag.



De åt skånsk kalops med potatismos och rödbetor med glass och choklad till dessert...



... och vi åt tuggisar.




Jag och Quintus försökte sno Smillas tuggisar men då sprang den skvallerbyttan till matte och skvallrade. Det slutade med att vi fick de till sist. Smilla knyckte på nacken och anslöt sig till matte och de andra tjejerna istället.

När vi tuggat i oss alla tuggisar så jagade vi alla tre varandra på tomten tills vi var helt slut. Sedan sov vi resten av kvällen runt bordet i vardagsrummet bland en massa fötter. Jag försökte tjuvlyssna på vad de pratade om men ögonlocken blev bara tyngre och tyngre och sedan försvann jag in i en drömvärld full av tuggisar.

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll. God Jul!
    /Evakarin

    SvaraRadera
  2. Min matte brukar träffa sina hundtränarkompisar, då blir man också jättetrött... de pratar heeeela tiden! Å fikar. Å inte bjuder de mig på något heller!

    SvaraRadera