tisdag 27 oktober 2009

Jag gillar inte älgar...



Vi går ut på två långa promenader varje dag och där emellan går vi ut på flera kortare bus-promenader. Men just nu är det lite bökigt med långpromenaderna som oftast tas i skogen. Det pågår nämligen älgjakt just nu här i Södermanland. Ska man ut i skogen får man ha på sig neonfärgad väst och fånig keps för att man inte ska bli tagen för en älg. "Över min döda kropp att jag tar på mig en sån fånig keps", sa husse bestämt häromdagen när matte föreslog det. Så just nu tar vi långpromenaderna inne i samhället vilket inte är speciellt roligt för då kan man inte springa lös och tokjaga varandra. Det enda roliga är att man får koll på alla andra jyckar som varit ute. Jag gillar inte älgjakten... Smilla säger att hon gärna skulle vara med men inte jag. Har aldrigt förtått det där med att nosa och spåra och jaga stora läskiga älgar.

1 kommentar:

  1. Älg? Trodde bara de fanns på film... Måste ni också ha på er orange keps? Annars kanske de tar dig och Smilla för mini-älgar?
    // Orolig Morbror

    SvaraRadera