måndag 19 oktober 2009

Jobba i trädgården



Nåja, jobba är nog lite att ta i. I vår familj så innebär det att vi klipper ner det som har vissnat och så kickar vi undan löven. "Det är bra för gräsmattan att löven ligger kvar", hävdar husse varje höst. Husse sitter hellre i solen och röker en cigarr och matte tar mycket hellre bilder på tant Jackie. Hobbe försöker förtvivlat få vara med på bild så han sticker in nosen rakt in i linsen. Han är sannerligen en riktigt liten linslus den där Hobbe.



Och labbarna, de leker hellre än att jobbar i trädgåren.



Mycket hellre.



"Kan man få lite fika, hörrni? Det där luktar gott kan inte jag också få? Fort innan Smilla ser! Ro hit lite macka nu! Hallå!!!"



"Om jag gör lite konster då? Kan jag inte få lite då? Snälla! Kolla vad söt jag är!"



"Du kan få en puss och en kram istället", sade matte. "Jag vill hellre ha en bulle, sade Hobbe.

1 kommentar:

  1. Trädgårdsarbete är inge kul... Linslusen ligger i släkten, Pelle sticker gärna också upp en nos när andra ska plåtas...

    Fick Hobbe någon bulle då?

    SvaraRadera