onsdag 17 juni 2009

Oskar har tagit studenten ...



... och jag och Smilla har varit på vår första studentfest. Först var vi i Strängnäs och tittade när Oskar och hans klasskamrater ”sprang ut”. Det var massor med människor som stod utanför gymnasiet och alla skrek och hurrade om vart annat när studenterna kom springande. Smilla och jag hade fullt upp med att hinna nosa på alla som stod runt omkring oss.



Efteråt skulle Oskar åka flak runt om i stan så vi andra åkte hem till Oskar för att fixa med mat och champagne och sånt. När Oskar kom hem så skålade vi för honom. Han höll ett litet tacktal och berättade för oss att han fått ett stipendium för att han varit skolans ”bästa kompis”. Jag tycket det var helt rätt för han är en sån mysig kille.



När alla andra stod och skålade i champagne så stack Smilla och jag i väg tillsammans med Hanna. Vi kollade in några intressanta spår som vi nosade oss fram till på en äng utanför Oskars hus. Sedan brottades vi och jagade vi varandra tills vi var alldeles slut. Hanna har en gammal basketboll som är kul att bita på. Det gnisslar liksom i den när man biter på den. Den lekte vi tafatt med – men – det var jag som fick den till slut och den släppte jag inte ifrån mig i första taget.



När människorna skålat färdigt och vi busat ett tag till blev vi tvungna att gå in för nu skulle det ätas buffé. Oskar mamma hade lagat otroligt god mat. Smilla och jag höll oss nära matbordet för den händelse det skulle trilla ner godsaker till oss. Jag låg på vakt och Smilla stod redo under bordet. Vilken tur att matte inte såg något. Hon gillar inte att man ger oss godsaker från bordet.



Efter maten gick Smilla och jag ut och lade oss i Oskars trädgård. Jag vaktade basketbollen med mitt liv. Smilla fick nöja sig med en tross.


Vi, husse, matte, Tant Jackie, Smilla och jag vill ännu en gång gratulera Oskar och önska honom all lycka och välgång i framtiden.

1 kommentar:

  1. Hej. Det verkar som om det har varit en hellajbans studentfest. Synd att vi missade det. Ha det så bra.

    SvaraRadera