lördag 20 juni 2009

Midsommar på Björnnässtrand...

… tillsammans med mig och mina ”homies”, d.v.s. Smilla och Quintus. Dagen började med att vi slappade fram till kl. 10. Eftersom vi skulle vara hos Quintus kl. 11 så fick husse och matte plötsligt eld i brallorna när vi insåg att kl. redan var 10. Så innan jag hann reagera så satt vi allihop inpackade i bilen på väg till Björnnässtrand.


Där ut lekte vi, sprang runt och jagade varandra och emellanåt slängde vi oss i en lerig pöl så vi blev alldeles leriga. Quintus husse och vår husse tog oss ner till sjön och badade oss så vi skulle se respektabla ut till midsommarlunchen.




Vi åt en härlig sillunch på Quintus nya uteplats. Medan våra hussar och mattar åt lunch låg vi och tuggade på ett varsitt tuggis. Vi bytte tuggis med varandra ibland för och kolla om alla tre smakade lika gott. Qunitus snodde Tant Jackies tuggis och tuggade i sig den på några minuter. När jag försökte ta den så bara vände han sig om så att jag inte fick tag i det så jag gick bort och snodde Smillas i stället. När matte såg det tog hon tillbaka det och gav det till Smilla.
”Så får man inte göra”, sade matte.
”Ja, men Qunitus tog ju Tant Jackies”, försökte jag säga men matte lyssnade inte.




Framåt kvällen åkte vi hem till oss för att äta en midsommarmiddag tillsammans allihop. Vi lagade massor med god mat, bara fisk, men det konstiga var att trots att det var midsommar och allt och vi fixade all denna goda mat så blev det bara samma gamla torrfoder i våra skålar. Är det någon som fattar den logiken? Middagen avslutades med husses supergoda rabarber- och jordgubbssmulpaj med fluffig vaniljsås. Å fick vi labradorer smaka, inte en bit! Hur rättvist är det?
Resten av kvällen, långt in på natten bara myste vi tillsammans och hade det trevligt.


Jag vill passa på att gratulera vår fantastiska mor, Isa, och farbror Pelle på födelsedagen. Själv fyller jag ju år, som ni kanske sett på hemsidan om 16 dagar. Om det är någon (läs husse och matte) som undrar vad jag önskar mig så följer här en liten önskelista:
1. En egen pool
2. En basketboll lik den som Hanna har som gnisslar när man biter i den
3. En snällare syrra som inte snor mina tuggisar
4. Ett sånt mjukisdjur som finns på Quintus land som man kan slita i stycken
5. Fred på jorden och massor av godis istället för torrfoder.


En liten och blygsam önskelista från en blygsamma liten kille som inte kräver så mycket…

1 kommentar:

  1. Oh, så mysigt ni verkar ha haft det! Hobbe, angående badbalja så hade BR leksaker en grön båtliknande i hårdplast förra sommaren. Höll för labbeklor som grävde i botten, och var lagom hög. Tror den finns på bild i min blogg under juli månad.

    SvaraRadera