torsdag 25 juni 2009

För varmt för en brun labbe...

… som tycker om att busa med sin syrra och springa i skogen. Vi tog en promenad i skogen i dag men det var så varmt att vi satte oss i en pöl Smilla och jag. Det var jätteskönt att bara sitta där stilla i pölen och bara njuta av svalkan och fågelkvittret. Livet kan nog inte bli bättre än så.






När vi kom hem låg vi i skuggan och tog igen oss. Fram mot eftermiddagen tvingade husse och matte oss att träna lite lydnad och spela spel. Matte tjatade om att vi har blivit alldeles för slappa, inkl. husse, så nu måste vi aktivera oss
lite.


Smilla var väldigt duktig på att ligga kvar och sedan komma på kommando. Lite ivrig dock men mycket villig att göra som matte sa. Jag däremot tyckte det var så varmt så jag bara låg kvar även fast matte kallade in mig. Matte fick ta till torkad lever för att jag skulle lyfta på rumpan och komma till henne när hon ropade. Vad hon inte visste var att det var ren taktik… Man får inte var dum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar