måndag 11 maj 2009

Måndag igen ...


Avspolad spoling

Många av mina fans hör av sig och undrar hur jag egentligen får mina dagar att gå. Det är ett tufft jobb kan jag meddela.
En vanlig dag, som idag till exempel, så väckte Smilla matte vid femrycket för då går ju solen upp. Sen när vi väl fått upp både husse och matte så tog matte med oss allihopa på en runda i skogen, den så kallade Majsan-svängen som innebär att vi åker bil en bit och sedan får vi springa lösa i skogen en bra bit. Ibland träffar vi våra "kusiner" Ava och Hanna på den rundan, för det är deras standarsväng.
Sen när vi kom hem blev vi avsköljda med trägårdsslangen eftersom vi hittade ett suveränt dike att bada lite i. Sen blev det frulle och så niceade vi i trädgården en stund.
Matte har varit hemma och jobbat, vilket bland annat betyder att hon tvättat. Så jag passade på att sprida alla husses strumpor runt i trädgården. Det var jättekul!!
På eftermiddagen kom det ett par killar och bytte vår diskmaskin mot en ny. Och under diskmaskinen låg det ett gammalt tuggben, ett sånt där stort kompakt hårt ben som är kanon att tugga på.
Så jag höll på med det tills jag var tvungen att nappa lite. Och när jag vaknade igen så hade tant Jackie tagit det!! Ibland är livet inte särskilt rättvist...
Men sen kom husse hem från jobbet och då blev allt roligt igen!


Husses änglar ...

Det är MITT tuggis!! Husse säg åt henne ...

1 kommentar:

  1. Pelle väcker också husse och matte när solen går upp, släktdrag?
    Tuggben som legat och gonat till sig under och bakom spisar är bäst!

    SvaraRadera