fredag 5 mars 2010

Släpp labbarna lös det är vår!




Äntligen! Nu har vi haft snö och det har varit ruskigt kallt ända sedan den 1 december. Och när vi inte orkade längre så kom den då äntligen - våren.




I dag har vi tagit en riktigt, riktigt lång promenad tillsammans med matte. Vi var ute i flera timmar och när vi kom hem så skulle hon "pyssla om oss", som hon kallar det men vi tycker inte det är ett speciellt trevligt "pyssel" för det matte menar med det är kloklippning, uttersvansklippning och pälsborstning mendan vi tänker oss något helt annat. Det sista är dock mycket trevligt och skönt men de andra två sakerna kan vi hoppa över. Smilla brukar protestera mest när det gäller kloklippningen men matte är så fruktansvärt envis så Smilla har börjat ge sig. Hon tänker: "Lika bra att låta matte klippa klorna så får man vara i fred sedan." Efter "ompysslandet" somnade Smilla i solen. Nöjd, trött och med borstad päls, tjock och trimmad uttersvans och korta klor.





Jag låg bredvid och bara njöt av solen lika borstad och klippt.




Sedan låg vi ute på tomten tillsammans och njöt av värmen.



När vi legat i solen en stund jagade vi varandra. Jag tog vår roliga lilla propeller och Smilla jagade mig för att få tag i den. Vi kunde springa in och ut eftersom dörren ut till tomten kunde stå öppen eftersom den härliga vårsolen var så varm. Våren är verkligen här. Det är sååååååå härligt.

1 kommentar:

  1. HÄRLIGT!!!
    Gillar inte heller när matte klipper klorna, men man får väl stå ut med eländet... Jag brukar få knäckebröd efteråt bara för att jag ska bli på gott humör igen, fniss!

    SvaraRadera