måndag 9 januari 2012

Julen är slut!


Vi haft en väldigt busy jul. Matte har tokjobbat och vi andra har najsat. Rätt fördelning säger husse. Matte bara morrar. På julafton var vi hemma hos mattes syrra och hennes familj och åt julbord. Jag hade full koll på allt som fanns på det bordet.


Hanna hade också full koll och väntade tålmodigt på att något skulle trilla ner från någons tallrik. Det trillade ner ett och annat kan jag berätta.


Hobbe, killen som alltid är rätt placerad, tränade starter för att hinna fram först till det som "trillade ner" från bordet. Det gäller att vara snabb, sade han när han snodde en bit skinka framför nosen på Hanna och mig. Men matte som håller koll, hon såg till att alla fick lika mycket. God fortsättnig på nya året från oss alla till er alla!

7 kommentarer:

  1. God fortsättning! Bra jobbat Hobbe!

    SvaraRadera
  2. jag önskar er ett riktigt, riktigt bra 2012, med många hyss och upptåg

    SvaraRadera
  3. Mysiga labbisar ni har ;-) Hittade din blogg och det är alltid kul att läsa vad som händer i andra "labbefamiljer". Har själv två labbekillar och jag känner mycket väl igen det här med att placera sig lämpligt till under matbordet ifall nåt trillar ner ;-) Äter vi tillsammans med min brors familj så placerar sig ALLTID min äldsta kille Tage preciiiiiis under min nu 4-åriga brorsson, ett säkert kort ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de vänliga orden om vår blogg! Den är ett sätt att hålla kontakten med uppfödaren och några av Hobbe och Smillas sykon. Dessutom fungerar den som dagbok där vi samlar alla hyss de hittar på. Vilken uppfödare kommer dina labbar ifrån? Hobbes far heter nämligen Tage så jag blir lite nyfiken på om det kanske till och med är samma Tage.

      Radera
  4. Tage heter egentligen Snowman och honom köpte vi av en familj i Riddarhyttan, ingen kennel alltså ;-) Han är tre år och hoppas få para honom någon gång när han blir äldre så vi får ta en valp efter honom. Världens mysigaste och speciella kille ;-) Folke är bra precis ett år och honom köpte vi från Tale kennel i Njurunda (Sundsvall). Världens energiknippe och charmtroll ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att "Snowman" kommer sig av att Tage älskar snö.Vår Smilla är döpt efter romanfiguren i "Fröken Smillas känsla för snö" därför att snö är det bästa hon vet. Vi har äntligen fått lite snö här i stockholmstrakten så hon kanar fram mer än hon går när vi är ute. De är härliga de små liven!

      Radera
  5. Hihi, jaa han älskar snö näääästan lika mycket som vatten ;-) Namnet är passande men kom sig av att hans syster var först ut och precis då var det snöstorm ute, hon fick därför heta Snowgirl och sen följde hennes tre bröder samma tema. Var bara tur att matte såg att det låg något litet och svart i snön brevid mamman och förstod först då att valpningen hade startat... Härligt att ni har fått snö också!!!!

    SvaraRadera