fredag 14 maj 2010

New balls, please...


Qvirre var här igår å han hade med sig en present till oss; en sprillans ny boll!



Så idag har vi lekt med den hela dagen. Husse påstår att det är en basketboll som man ska kasta i en korg. Men det ser ju vem som helst att det är en Labbeboll som man ska jaga på gräsmattan, tackla till och springa efter. Hur kul som helst, ju!


Jag har kollat lite på hockeyn på TV:n och testade att fösa den framåt med min pinne. Det gick sådär...



Bäst gick det att göra överstegsfintar som Zlatan brukar göra. Jag fintade ut Smilla i jordgubbslandet!



Tyvärr är den lite för stor för att kånka runt med i munnen. Men det var värt ett försök.



Det gick nästan!



Sen skulle jag posa för matte- fotografen. Urtrist ju!



Så då passade Smilla på att testa överstegsfintar. Som om en tik skulle kunna lira fotboll ...

1 kommentar:

  1. Wow vilken fin boll! Men fortsätt att försöka bära den i munnen, förr eller senare går luften lite ur den, och DÅ kan man kuta runt med den! Jag brukar tribbla med den under mig så varken matte eller Isa kan ta den (ibland vet jag inte själv var den blir av, så duktig är jag på att finta...). // Morbror Pelle

    SvaraRadera